advies-training-organiseren
  • Nieuws

Vanaf 15 juni starten de BHV cursussen weer!

Het Nederlands Instituut voor bedrijfshulpverlening (NIBHV), Het Oranje Kruis, het Rode Kruis, de Nederlandse Reanimatie Raad ( NRR) en de Branchevereniging Bedrijfshulpverlening Nederland (BVBN) hebben het initiatief genomen om een gezamenlijk protocol op te stellen om  BHV-, EHBO-, reanimatie- en overige veiligheidscursussen te kunnen geven in de nieuwe anderhalvemetermaatschappij.

Door dit protocol te handhaven kunnen we veilig herstarten met het praktijkonderwijs van BHV-,EHBO- en reanimatiecursussen binnen de RIVM richtlijnen. RIVM en Rijksoverheid geven aan dat samenkomsten die noodzakelijk zijn voor de continuering van de dagelijkse werkzaamheden van instellingen, bedrijven en andere organisaties doorgang kunnen vinden. Iedereen moet wel 1.5 meter afstand tot elkaar houden en de RIVM richtlijnen volgen. Door cursus wordt aangeboden in aangepaste vorm zodat we een veilige werkomgeving met geoefende hulpverleners in stand houden!

Bij het verzorgen van de BHV cursus staat de veiligheid van cursisten en personeel te allen tijde voorop!

Kijk snel in onze cursus kalender voor de beschikbare plekken!

Protocol bhv

Nieuwe opleiding; Rijoptimalisatie met E-Learning voor praktijkpunten!

Voor de praktijkpunten kun je naast de cursus Het Nieuwe Rijden nu ook deelnemen aan de cursus Rijoptimalisatie!

Doel van de training is het (verder) ontwikkelen van professioneel (aangepast en besluitvaardig) rijgedrag. Factoren en technieken (chauffeur, voertuig, omgeving) die van belang zijn worden in het theoretische lesdeel behandeld. De aldus opgedane / opgefriste kennis en inzichten worden tijdens het praktijkdeel geoefend en toegepast door de deelnemer.

Voorafgaand aan de het praktijkgedeelte wordt een e-learningmodule van 4 uren doorlopen. 
In het praktijkgedeelte worden de volgende onderdelen behandeld;

  • Oogmeting
  • Controle voertuig
  • Spiegelafstelling
  • Zit- en stuurhouding
  • Diverse voertuigtechnieken
  • Optimaal gebruik van motorkarakteristiek
  • Kijktechnieken
  • Anticiperen
  • Manoeuvreren
  • Verkeersgedrag
  • Taal van de weg
  • Het Nieuwe Rijden
Interesse? Neem gerust contact met ons op!
VW2

18 mei weer open!

ATO BEDRIJFSTRAINING 18 MEI WEER LOS

Daar sta je dan op 9 maart, docent heeft griepverschijnselen, cursisten al aanwezig.
Mijn vrouw Tjitske en ik hebben toen besloten om de cursus maar uit te stellen. Mede door het nieuws van de regering besloten wij gelijk om alle reeds geplande cursussen te cancelen.
Er moesten ruim 600 kandidaten afgezegd worden. Daar sta je dan in een leeg bedrijfspand. Wat nu?

Gelijk maar een schema gemaakt voor het kantoorpersoneel, deels administratief werk doen en de rest van de dag maar poetsen. 
Na weken van dubben, afwegen, bellen, mailen en overleg hebben mijn vrouw en ik besloten om 18 mei weer beperkt te starten met opleidingen. Het terrein is met 300m2 vergroot om buiten meer ruimte te bieden.
Twee leslokalen geheel aangepast (van 20 naar 6 plaatsen en van 35 naar 12 plaatsen), er is afzuiging in de leslokalen, natuurlijk een ontsmettingsplek waar nodig, de koffie wordt gebracht in het lokaal en de cursisteato 3n moeten hun eigen lunch meenemen en in het lokaal nuttigen. Wij hebben de lesgedeeltes compleet afgeschermd van het kantoorgedeelte met luchtdichte schermen zo dat het personeel op kantoor niet in aanraking kan komen met docent of cursist. Het personeel op kantoor is verdeeld in twee groepen met iedereen een eigen werkplek hebben zo dat zij ruim kunnen voldoen aan onze nieuwe norm.
De nieuwe norm? Wat gaat ons dit brengen? Cursussen met heel weinig marge draaien? Kunnen wij de kwaliteit nog wel waarborgen? Moeten wij een groter lokaal erbij bouwen?
Veel onzekerheden dus, en de toekomst zal dit moeten uitwijzen.

Wij wensen alle ondernemers en hun werknemers veel sterkte toe is deze onwerkelijke tijd.
Blijf gezond!!!

Johan en Tjitske Folkertsma

Geldigheid certificaten en uitslagen professional

Tijdelijke oplossing voor verlopen examenuitslagen en certificaten

Door de maatregelen tegen Covid-19 dreigen examenuitslagen en certificaten te verlopen. Om Nederland mobiel te houden heeft Minister van Nieuwenhuizen tijdelijke maatregelen getroffen.

Verlenging geldigheidsduur (deel)examens voor rijbewijzen auto, motor en bromfiets

Alle uitslagen van theorie-examens voor auto, bromfiets en het praktijkexamen voertuigbeheersing voor de motor, waarvan de geldigheidsduur vervalt (of is vervallen) in de periode tussen 16 maart en 1 juni, blijven in ieder geval geldig tot 1 december 2020.

Geldigheid (deel) examens, certificaten en passen professionals

Om te voorkomen dat professionals in de knel komen als gevolg van de maatregelen tegen corona zijn er, nationaal of Europees, aanvullende afspraken gemaakt. Ook voor deze groep geldt dat uitslagen van theorie-, praktijkexamens en toetsen waarvan de geldigheidsduur vervalt (of is vervallen) in de periode tussen 16 maart en 1 juni, geldig blijven tot in ieder geval 1 december 2020.

Daarnaast zijn er ook afspraken gemaakt over coulance ten aanzien van verlopen certificaten en passen. Hierover zijn afspraken gemaakt met het Verbond van Verzekeraars en de handhavende instanties.

Hieronder staat een overzicht van de verlengingsmogelijkheden per beroepsgroep beschreven.

> LEES VERDER OP DE WEBSITE VAN CBR

MKB-Voucherregeling nu ook voor scholing personeel (31-03-2020)

Ondernemers kunnen vanaf vrijdag 3 april de MKB-Voucherregeling ook gebruiken voor het om- of bijscholen van personeel. De laagdrempelige MKB-Voucherregeling is een tegemoetkoming in kosten voor bedrijfsontwikkeling, innovatie en strategische HR (personeelszaken). Ondernemers kunnen tot 50% van de kosten van een externe expert of opleiding vergoed krijgen. De regeling wordt verruimd.

Gedeputeerde Sander de Rouwe: “We willen ondernemers stimuleren om, waar dat kan, juist nu te investeren in hun personeel. Deze crisis kan het moment zijn om personeel om- of bij te scholen. De MKB-Voucherregeling komt ondernemers hierin tegemoet. Wij vergoeden de helft van de opleidingskosten, tot een maximum subsidiebedrag van € 2.500,-.”

Lees meer