advies-training-organiseren

18 mei weer open!

ATO BEDRIJFSTRAINING 18 MEI WEER LOS

Daar sta je dan op 9 maart, docent heeft griepverschijnselen, cursisten al aanwezig.
Mijn vrouw Tjitske en ik hebben toen besloten om de cursus maar uit te stellen. Mede door het nieuws van de regering besloten wij gelijk om alle reeds geplande cursussen te cancelen.
Er moesten ruim 600 kandidaten afgezegd worden. Daar sta je dan in een leeg bedrijfspand. Wat nu?

Gelijk maar een schema gemaakt voor het kantoorpersoneel, deels administratief werk doen en de rest van de dag maar poetsen. 
Na weken van dubben, afwegen, bellen, mailen en overleg hebben mijn vrouw en ik besloten om 18 mei weer beperkt te starten met opleidingen. Het terrein is met 300m2 vergroot om buiten meer ruimte te bieden.
Twee leslokalen geheel aangepast (van 20 naar 6 plaatsen en van 35 naar 12 plaatsen), er is afzuiging in de leslokalen, natuurlijk een ontsmettingsplek waar nodig, de koffie wordt gebracht in het lokaal en de cursisteato 3
ato 3
n moeten hun eigen lunch meenemen en in het lokaal nuttigen. Wij hebben de lesgedeeltes compleet afgeschermd van het kantoorgedeelte met luchtdichte schermen zo dat het personeel op kantoor niet in aanraking kan komen met docent of cursist. Het personeel op kantoor is verdeeld in twee groepen met iedereen een eigen werkplek hebben zo dat zij ruim kunnen voldoen aan onze nieuwe norm.
De nieuwe norm? Wat gaat ons dit brengen? Cursussen met heel weinig marge draaien? Kunnen wij de kwaliteit nog wel waarborgen? Moeten wij een groter lokaal erbij bouwen?
Veel onzekerheden dus, en de toekomst zal dit moeten uitwijzen.

Wij wensen alle ondernemers en hun werknemers veel sterkte toe is deze onwerkelijke tijd.
Blijf gezond!!!

Johan en Tjitske Folkertsma